środa, 20 marca 2013

Modna czapa



Wprawdzie wiosna już tuż tuż, ale okrycie głowy przyda się nawet w chłodniejsze wiosenne wieczory. Pokaże zatem jak wykonać bardzo prostą i jakże modną, właściwie przez cały rok, czapkę krasnala.
 
      Przygotowałam dwie wersje takiej czapki:
      1. W warkoczowe wzory - bardziej pracochłonna ale za to jak efektowna



      2. Przerabiana wzorem ściągaczowym -  2 oczka prawe, 2 oczka lewe – bardzo prosta w wykonaniu 


 Sposób wykonania dla obu taki sam. Czapki oprócz wzoru różnią się jedynie długością: pierwsza ma 30 cm a druga jest o 10 cm dłuższa.

Do wykonania czapek wykorzystałam włóczkę w kolorze stalowy niebieski i druty nr 3 oraz nr 4,5.

Najpierw na druty  nr 3 nabrałam 110 oczek i przerabiałam je wzorem ściągaczowym do wysokości 7 cm (24 rzędy).  


 Ilość nabranych oczek zależy od grubości włóczki oraz drutów. Im grubsza włóczka i druty tym ilość oczek powinna być mniejsza. Ważne aby obwód czapki miał ok 55-58 cm.

Po 7 cm czapkę przerabiałam na drutach nr  4,5. Dzięki temu ściągacz czapki jest bardziej ścisły i przylegający do głowy.  W rzędzie 26  dodałam  na całej szerokości co 4 oczka jedno  oczko i przerabiałam dalej prosto ściągaczem: 2 oczka  prawe/ 3czka lewe.

W jednej z czapek zaczęłam na wysokości 8 cm wrabiać warkocze tak aby czapka wyglądała bardziej atrakcyjnie.


Czapkę z warkoczami zaczynamy kończyć na wysokości 28 cm. I tu każde oczko przerobiłam jako 2 oczka razem na prawo, na lewej stronie oczka tak jak schodzą z drutu. W kolejnych dwóch okrążeniach powtarzamy  przerabianie 2 oczek razem. Pozostałe na drucie oczka (u mnie było ich 12)  ściągnęłam nitką i zszyłam boki czapki i gotowe.


 Czapkę przerabiana wzorem ściągaczowym kończymy na wysokości 38 cm. Pozostałe czynności wykonujemy tak samo jak opisane wyżej. Po zszyciu boków otrzymujemy prostą czapę krasnala o długości 40 cm i obwodzie 55-58 cm.  




2 komentarze:

  1. super! w przyszlym sezonie wlasnie taka mam zamiar nosic :) mam nadzieje,ze mi wyjdzie. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjdzie na pewno :) projekt jest latwy do wykonania zatem na pewno nie bedziesz miala klopotow z jego zrobieniem. W razie pytan jestem do dyspozycji :) pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...