środa, 17 kwietnia 2013

Nabieranie oczek metodą klasyczną - kurs 1

Dawno mnie tu nie było, ale zmian u mnie też wiele ostatnio dlatego myślę, że mi wybaczycie. W każdym bądź razie wracam do Was z dawno już obiecanym kursem dla początkujących miłośniczek drutów.
Dzisiaj o tym jak rozpocząć robótkę czyli nabieramy oczka :-)


Istnieje kilka technik nabierania oczek ale ja pokażę Wam tę najbardziej podstawową, kolejnych będziemy się uczyć razem :-)

W prawą rękę chwytamy druty, w lewej trzymamy włóczkę. Osoby leworęczne przekładają druty do lewej ręki lub tak jak im wygodniej :-) Oczka możecie nabierać 1 lub 2 drutami. Jeśli nabieracie oczka 2 drutami będą one wtedy luźniejsze i łatwiejsze do przerobienia

Zostawiamy jedne koniec naszej nitki dłuższy, jego długość zależy od ilości oczek jakie chcemy nabierać. Załóżmy, że pozostawiony koniec ma ok. 20 cm. Zatem w tym miejscu zakładamy nitkę na palec lewej ręki i wykonujemy pierwszą pętelkę















Jak zauważycie przy nabieraniu oczek metodą klasyczną do dyspozycji są dwie nitki: jedna która ciągnie się z kłębka (ta powinna być zawinięta na palec wskazujący)  i druga, krótsza (ta powinna być owinięta o kciuk).  Zwisające końcówki obu nitek przytrzymujemy pozostałymi 3 palcami :-)
Teraz już prace pójdą sprawniej :-) Wbijamy drut pod nitkę owiniętą o kciuka i przeciągamy pod nią nitkę, którą may zaczepioną o palec wskazujący.

Nitkę dociągamy do drutu a czynność przeciągania oczek powtarzamy tak długo, aż nabierzecie wymaganą ich ilość.

Po uzyskaniu wymaganej ilości oczek, jeden z drutów wyjmujemy (tylko jeśli oczka były nabierane za pomocą 2 drutów) i zaczynamy przerabianie odpowiednich dla naszej robótki wzorów.

Jeśli ta instrukcja niewiele Wam pomogła zapraszam do obejrzenia filmu NABIERANIE OCZEK

Obrazki pochodzą z książki Zręczne Ręce :-)

Powodzenia :-)

8 komentarzy:

  1. Aga! Po weekendzie wracam i robię, choćby mi sił brakło, zrobię te oczka!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja czekam na relację jak Ci poszło i przygotowuję kolejne lekcje :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo przydatne informacje:-) Mam zamiar niebawem spróbować robić na drutach, więc taki instruktaż jest bardzo pomocny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam nadzieję, że pochwalisz się efektami swojej pracy :-) zapraszam do zamieszczania pytań na blogu lub przesyłania ich a także zdjęć robótek na adres zrecznerece@gmail.com. Przygotuję oddzielną rybrykę gdzie będe Wasze prace pokazywać :-) mam nadzieję, że taka zabawa Wam się spodoba :-) pozdrawiam

      Usuń
  3. Czy rysunki na pewno pokazują pełną i prawidłową sekwencję ruchów? Obrazek c jest "wstecznym" wykonaniem ruchów z obrazka b, w związku z czym po całej procedurze abc zostaję z niczym na drutach :-( Proszę o dokładniejsze wskazówki, jeśli to możliwe. Nie chciałabym się zniechęcić już od pierwszej robótki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rysunki jak najbardziej pokazują pełną sekwencję ruchó przy nabieraniu oczek na ściągacz. Rysunek a i b pokazuje w jaki sposób tworzone jest pierwsze oczko. Po przciągnięciu nitek zgodnie z wskazówkami należy nitki zacisnąć tak, aby na drucie powstała pentelka. Rysunek c pokazuje w jaki sposób nabierać kolejne oczka. Przy czym pamiętać należy aby każde z nich było dociągnięte do druta w miarę ciasno.

      Jeśli opis nie jest zbyt jasny może bardziej Ci pomoże filmik na YouTube. Tu pierwsza pentelka to od razu dwa oczka.
      Www.youtube.com/watch?v=Rvu4OxmxLvw

      Życzę powodzenia pozdrawiam

      Usuń
  4. absolutnie nie jestem w stanie odtworzyc tego ruchu, szukam dalej bardziej przystępnej instrukcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam film na Www.youtube.com/watch?v=Rvu4OxmxLvw
      Mam nadzieję, że z tą pomocą się uda. Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...