piątek, 19 kwietnia 2013

Oczka brzegowe - kurs 3

Wiemy już jak nabierać oczka i jakie są podstawowe sploty. Dzisiaj słów kilka o oczkach brzegowych.


Oczko brzegowe to pierwsze oczko w rzędzie. Stanowi ono krawędź naszej robótki zatem ważne jest w jaki sposób zostanie przerobione.
Jeśli ma to być brzeg widoczny (np. w szaliku) oczko brzegowe możemy po prostu przełożyć na drut trzymany w prawej ręce bez przerabiania. Oczka brzegowe jeśli są ściągane bez przerabiana tworzana brzegu wzór luźnego łańcuszka.


Jeśli zależy nam na trochę bardziej ścisłych krawędziach oczka przegowe przerabiamy na prawo. Wtedy na brzegach powstają supełki.
Pamiętajmy aby oczka brzegowe brzerabiaćpo obu stronach naszej robótki :-)

Czasami może zdażyć się, że oczko brzegowe jest elementem wzoru.Wtedy należy przerabiać je zgodnie z opisem w schemacie.

6 komentarzy:

  1. Dzięki za fajny obrazkowy instruktaż... coś tam potrafię zrobić na drutach, ale tak naprawdę nigdy nie zrobiłąm nic większego...niż sweterek dla lalek i tylko najprostszym wzorem :))) może mnie zmobilizujesz :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że będziesz się fajnie bawiła i wspólnie zrobimy coś więcej :-)

      Usuń
  2. Aga, wracam ja zaraz do Warszawy i biorę druty w ręce! No może najpóźnij jutro!!
    Jak zacznę robić dziś szalik, to może do jesieni skończę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynaj :-) i dawaj znać jak Ci idzie :-)

      Usuń
  3. Dzień dobry bardzo fajny blog.Jestem osobą początkującą i mam parę pytań do osoby już obeznanej.Zaczęłam robić szalik prawymi oczkami nie przerabiając jednego oczka w rzędzie ale po boku niechlujnie i krzywo to wygląda tak jakby supełki po boku może ktoś by wiedział jak temu zapobiec albo co robię źle?.Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :-) aby brzegi wyszły bardziej elegancko najlepiej jest nie przerabiać oczek brzegowych tylko przekładać je na drut bez przerabiania. Przerabianie zacząć od drugiego oczka na drucie. W tak wykonanych oczkach brzegowych będzie tworzył się na krawędzich szalika łańcuszek. Pamiętaj aby ściagać tylko pierwsze oczko robótki, poźniej wszystkie kolejne przerabiać zgodnie z wybranym wzorem. Po odwróceniu robótki znowu pierwsze oczko przełożyć na drut bez przerabiania a wszystkie pozostałe oczka przerobić zgodnie ze wzorem. Mam nadzieję, że pomogłam :-) pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...