wtorek, 11 czerwca 2013

Łączenie włóczek. Metody: "na zakładkę" i przez filcowanie końcówek - kurs 5

Bez względu na to ile metrów włóczki kupujemy każdy kłębek kiedyś się kończy i trzeba połączyć nitki.
Można to zrobić oczywiście za pomocą zwykłego supełka ale jest wiele innych metod czasami bardziej skutecznych. Warto je także wykorzystać :-)
Poniższe metody do zastosowania głównie przy włóczkach tego samego kloru.
 
1. Łączenie końcówek poprzez filcowanie włóczki znalazłam niedawno w sieci buszując po różnych stronach. Sposób prosty, pokazany na filmiku dlatego nie będę go opisywać. Pamiętajcie tylko aby przy zastosowaniu tej metody zmoczyć ręce wodą :-) inaczej z filcowania nici :-)
 
2. Metoda "na zakładkę".
Układamy koniec włóczki i początek nowej równolegle obok siebie. Oba końce powinny być trochę dłuższe nie muszą być jednak takiej samej długości


Następnie koniec włóczki z robótki składamy tworząc jakby pentelkę, przez którą przekładamy włóczkę z kłębka również  ją składając.

 
Tworzy nam się zakładka. Końcem który idzie od robótki możemy regulować długość nitki.
Pamiętajcie jednak o tym żeby przerobić tą nitką kilka oczek zanim zaczniecie przerabiać robótkę nową nitką.

 
Przy takim połączeniu kilka oczek przerabianych jest nitką podwójną. Dzięki temu nie ma obawy, że nitka jakoś wyślizgnie się ze wzoru i robótka zacznie się pruć.
 
 
Końcówki nitek jakie nam pozostają dodatkowo zabezpieczamy przerabiając szydełkiem oczka ścisłe.
Dalej robimy już pojedyńczą nitką z nowego kłębka.
 
Kolejne metody łączenia włóczek w następnych lekcjach :-) mam nadzieję, że będą Wam pomocne.
 
Pozdrawiam :-D
 
 
 

11 komentarzy:

  1. Czy w robótce jest widoczny moment robiony nitką podwójną??

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko zależy od rodzaju włóczki. W mojej robótce był całkiem niewidoczny. Ten sposób łączenia na pewno dobrze sprawdza się przy włóczkach grubszych, cieniowanych lub "włochatych". Nie sprawdzałam na włóczkach cienkich. Myślę jednak, że przerobienie nawet do 10 oczek nitką podwójną nie będzie stanowiło aż tak widocznego elementu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za Twoją odpowiedź :) Mi łączenie włóczki i ukrywanie nitek spędza sen z powiek, przy następnej robótce, przetestuję Twoją metodę. Życzę miłego dnia :)

      Usuń
    2. Łączenie i ukrywanie to poważne tematy bo od tego zależy estetyka robótki :-) już niebawem kolejne sposoby łączenia włóczek także różnego koloru pozdrawiam

      Usuń
    3. Czekam z niecierpliwością.

      Usuń
    4. Bardzo proszę :-)http://zrecznerece.blogspot.com/2013/06/aczenie-woczek-metoda-supeka.html?m=0
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Świetny sposób łączenia , ja zawsze mam problem z łączeniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że od teraz będzie to trochę mniej problematyczne :-) pięknych robótek życzę :-)

      Usuń
  4. Super tu u Ciebie :) Jestem pierwszy raz, ale już zostaję na dobre! Jakiś czas temu któraś z dziewczyn wspomniała o metodzie filcowego łączenia na swoim blogu. Nie miałam wcześniej o tym pojęcia ;) Dzięki za rady, wskazówki! Bardzo przydatne jest to, co u Ciebie czytam, więc proszę pisz jeszcze :):):) Już nie wspomnę, jak żałuję, że nie miałam takiej pomocy rok temu jak zaczynałam uczyć się sama. Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa :-) cieszę się, że znajdujesz u mnie coś ciekawego :-) pozdrawiam

      Usuń
  5. Ostatnio zaczełam robić sweterek dla mojej siostrzenicy informacje i szczególnie rysunki tu zawarte bardzo mi pomogły ale teraz mam problem jak mam zakończyć pod pachą,pod szyją czy ktoś mógł by mi pomóc Iwona

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...