czwartek, 3 marca 2016

Mystic star - półokrągła chusta z gwiazdami


Mystic star w moim wykonaniu

O moim zachwycie książką Mystic Shawls autorstwa Anny Dalvi już kiedyś pisałam. Oglądam tę książkę namiętnie co jakiś czas. Zachwycam się misternymi wzorami. I dotychczas tylko marzyłam o szmaragdowym, gwiezdzistym, lekkim jak mgiełka, cudzie. Marzyłam, bo cudo z bardzo cieniutkiej włóczki zrobione było, a ja dotychczas takich włóczek nie ruszałam. Chyba trochę z obawy, że to za dużo pracy, bo różnorodność barw mnie zachwycała .



Aż tu nagle Intensywnie Kreatywna wymyśliła zadanie pt: "Bo ja kocham cienkie włóczki" i już nie było wymówki. Zakupiłam czerwoną cieniznę z fioletowymi mazajami. Zwinęłam w kłębuszek. Malutki był, mimo iż włóczki w nim ponad 800 metrów. Przewertowałam jeszcze raz mistyczą książkę i podjęłam decyzję: będe miała swoje gwieździste niebo tylko w czerwonym kolorze. A co!!!





W książce opis szala przygotowany jest w dwóch wersjach: koła i półkola. Ja wybrałam półkole.
Mimo moich obaw nie miałam problemów z cienką włóczką. Robiło się nia bardzo przyjemnie a robótki też przybywało szybko.

Żeby ułatwić sobie pracę, a zwłaszcza szybsze wyłapywanie ewentualnych pomyłek we wzorze, wstawiłam sobie markery po każdej zakończonej sekwencji wzoru. Dzięki temu od razu wiedziałam gdzie zapomniałam narzucić oczko :-)  i łatwiej było to naprawić.

Pod koniec mojej pracy miałam tylko obawy co do ostatecznej wielkości szala, bo wydawał się bardzo malutki. Ale tu z pomocą przyszło blokowanie :-) i z maleńkiego, wydawałoby się, szaliczka zrobił się piekny, duży szal o rozmiarach 170 x 71 cm.

Moje gwiazdy na Mystic star shawl

Teraz śmiało moge powiedzieć, że ja kocham cienkie włóczki i na pewno nie będzie to ostatni szal jaki zrobiłam z ich wykorzystaniem. W kolejce czekają już kolejne cieniutkie wełenki i piękne wzory.

Mystic star w plenerze

A w moim szalu, mimo iż nie jest szmaragdowy, zakochałam się bezgranicznie. Jest mięciutki, zwiewny, delikatny, leciutki. Prawdziwe magiczne gwiazdy :-)
Muszę się tylko nauczyć lepiej robić zdjęcia :-)

Wzór szala do kupienia tutaj. 
A na zkończenie jeszcze wersja zaprezentowana przez autorkę.

Mystic star shawl by Anna Dalvi

Pozdrawiam

27 komentarzy:

  1. Cudna !!! Gdybym tylko potrafiła zrobić takie dzieło już bym łapała za druty. Na prawdę bardzo mi się podoba. Pięknie i starannie wykonana.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu spróbuj to na prawdę nie jest takie trudne :-)Chętnie Ci pomogę :-) Pozdrawiam i dziękuje za miłe słowa

      Usuń
  2. Prześliczna jest. Pozdrawiam cieplutko☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję i równiez pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. Prześliczna jest. Pozdrawiam cieplutko☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Aga! Sliczna chusta! Dzielna jestes :-) podziwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Teraz nawet największa cienizna nie jest mi straszna :-)

      Usuń
  5. Przepiękna , delikatna jak mgiełka:) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie i róniez pozdrawiam

      Usuń
  6. Choć cieniutkie wełenki nie są moimi ulubionymi, to czasami z tęsknotą spoglądam na ukończone dzieła koleżanek od druta, tak jak u Ciebie, piękna i delikatna mgiełka:) Pozdrowienia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, właśnie ta tęsknota :-) Najtrudniej było zacząć a teraz już wiem, że nie było się czego bać. Zwłaszcza jak jest wzór, to od razu wiadomo ile rzędów trzeba przerobić :-) Dziękuję za miłw słowa i pozdrawiam

      Usuń
  7. Wspaniała praca!Choć druty nie są mi obce,to i tak podziwiam za cierpliwość:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje pięknie :-) To było tylko 178 rzędów ale wymagało skupienia :-)

      Usuń
  8. Piękna chusta! Nie ma nic strasznego w cienkich włóczkach, chusty z nich zrobione to prawdziwe mgiełki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Teraz już wiem, że nie ma się czego bać :-) I ten efekt końcowy!!! Coś niesamowitego. Cały czas jestem pod wrażeniem :-)Pozdrawiam

      Usuń
  9. Cudo! Przepiękna mgiełka - wspaniały wzór i śliczny kolor :-) Uwielbiam takie cieniutkie chusty, a Twoja jest doskonała !
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :-) Chyba po 20 przerobinych rzędach wydawało mi się, że te kolor nie bardzo "współgra" ze wzorem. Ale po blokowaniu wszystkie moje wątpliwości się rozwiały :-) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i powiem nieskromnie, że sama nadziwić się nie mogę :-) Pozdrawiam

      Usuń
  11. Cudowna chusta..muszę się wreszcie zmobilizować ,by taką piękna zrobić..Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam gorąco do zrobienia chusty. Odkąd odkryłam, że to wcale nie takie trudne wyszukuję coraz to nowe wzory :-) Pozdrawiam

      Usuń
  12. Piękna chusta :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Chusta wzbudziła mój totalny zachwyt. Jestem maniaczką szalikowo-chustową, więc tym bardziej.
    Patrzę i podziwiam.
    Pozdrawiam serdecznie :-)
    Marille z http://marilles-crochet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za te zachwyty :-) Ja odkrywam radość robienia chust ażurowych zatem może jeszcze czymś Cię zadziwię :-) Niestety jeszcze nie miałam szansy jej zaprezentować ale i ten czas nadejdzie :-)

      Usuń
  14. Chusta jest naprawdę piękna, ale niestety wygląda na baaardzo pracochłonną... Czy wiesz ile godzin Ci zajęło wykonanie całości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi przeliczyć to na godziny. Robiłam ją jakieś 2,5 tygodnia. Wbrew pozorom wzór jest bardzo łatwy i dość szybko sie robi. A efekt zaskoczył nawet mnie :-) Dlatego tym bardziej dziękuję za miłe słowa :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...