poniedziałek, 21 listopada 2016

Szale i brioszki czyli rzecz o książkach i nie tylko

Dotarły do mnie niedawno dwie, bardzo oczekiwane książki i jestem z tego bardzo, ale to bardzo zadowolona. Tym bardziej, że kryja w sobie szereg cudownych wzorów. Nic tylko siadać i robić :-)

Zdjęcie własne książek

Pierwsza z nich to Shaping Shawls autorstwa mojej ulubionej Anny Dalvi. To już trzecia książka tej autorki w mojej kolekcji. W poście pt: "Cuda, cudowności. Rzecz o tym jak trudno się powstrzymać" pisałam o dwóch innych, które po prostu mnie zachwyciły.

Shaping Shawls oprócz pięknych wzorów na szale i chusty uczy także jak je projektować. Autorka podaje wiele cennych informacji na podstawie których można zaprojektować własny szal o dowolnym kształcie :-)

Zdjęcie własne z książki

Zdjęcia pochodzą ze strony autorki na Ravelry

Pisałam Wam już o dwóch chustach, które powstały dzięki pięknym opisom Anny Dalvi zawartych w książce Mystic Shawls: Mystic Fire i Mystic Star. Obecnie pracuję  nad półokrągłym szalem o nazwie Bennu, który pochodzi z książki pt. "Ancient Egypt in Lace and Color". I mam nadzieję, że efekt końcowy zobaczycie już niebawem

Bennu w moim wykonaniu

Druga książka pt. "Brioche chick" napisana przez Mercedes Tarasovich-Clark odsłania przede mną tajniki brioszki od tej najprostrzej po już bardziej skomplikowane wzory.

Zdjęcia pochodzą ze strony autorki na Ravelry

W książce oprócz projektów czapek, szali, kominów znajdują się także kamizelki, bluzeczki, swetry wykonane tą techniką. Ponadto dokładnie krok po kroku opisane są sposoby dodawania i odejmowania oczek, krzyżowania splotów i inne techniczne informacje potrzebne do tworzenia brioszki.

Zdjęcie bluzeczki Smocked Blouse z książki i kawałek mojej,  wrzosowej robótki

Mi szczególnie spodobała się letnia bluzeczka o nazwie Smocked Blouse i ją właśnie zaczęłam już robić. Wybrałam wrzowy kolor włóczki bo, oprócz tego,  że bardzo mi się podoba, będzie pasował do moich spodni w kratę :-) Może brioszki w tej bluzeczce nie za wiele bo tylko karczek z przodu i tyłu ale trochę to ambitniejsza produkcja niż szalik a o to mi właśnie chodziło :-)

Teraz mam pełne ręce roboty i już nie mogę doczekać się na efekt końcowy.

Pozdrawiam Was serdecznie



6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Książki są na prawdę super :-) Wiele fajnych inspiracji. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo jestem ciekawa efektów Twojej pracy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej jedną z nich pokaże już jutro o ile uda mi się zrobić dobre zdjęcia :-) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Bardzo zaciekawił mnie sweter z okładki, jeszcze czegoś takiego nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W książce znajduje się wiele fajnych rzeczy do zrobienia. Niestety sweter z okładki na razie poza moim zasięgiem. Muszę się najpierw nauczyć jak dobierać oczka w brioszce :-) Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...