środa, 14 grudnia 2016

Jak Feniks z popiołów... chusta Bennu


"Starożytni Egipcjanie łączyli mit o feniksie z niesmiertelnością. Zgodnie z legendą ptak Benu (był pierowozorem greckiego Feniksa) stworzył sam siebie z ognia który płonął na świętym drzewie w świątyni RA. Egipcjanie wierzyli, że ptak Benu powstał z popiołów i symbolizował rzekę Nil, która dzięki powodziom przynosiła żyzną glebę aby dawać każdej wiosny życie i odrodzenie."
 (Cytat pochodzi z książki "Ancient Egypt in lace and color" Anny Dalvi. Tłumaczenie moje :-)

O książkach i szalach Anny Dalvi pisałam już kilka razy. Na podstawie przygotowanych przez nią schematów zrobiłam już szal Mystic Fire oraz chustę Mystic Star. Teraz przyszedł czas na półokrągłą chustę Bennu (o jej początkach pisałam również tutaj), która będzie prezentem ślubnym dla przyjaciółki.  

Słowo "bennu" znaczy "wznoszący się w blasku" lub " świecący, błyszczący" co w przypadku mojego szala sprawdza się w 100 % :-)


Chustę zrobiłam z włóczki Patons Lace Sequin. Zużyłam prawie 4 motki czyli około 1200 metrów. Chusta ma wymiary 192 cm (rozpiętość) i 96 cm wysokość. Dzięki temu, że włóczka miała srebrne cekinki cała chusta mieni się pięknie w słońcu i dzięki temu w pełni zasługuje na swoją nazwę :-)
Mam nadzieję, że będzie miłym akcentem do ślubnej sukni.



8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Zasługa projektantki wzoru :-) Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo pozdrawiam Świątecznie

      Usuń
  3. Cudna chusta - książki zazdroszczę ! Pozdrawiam Świątecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki fantastyczne wszystkie trzy :-) Cały czas jestem nimi zachwycona. Wszystkiego dobrego w ten Świąteczny czas. Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...