czwartek, 8 grudnia 2016

Słonik i Mickey Mouse

Jak ja lubię te robótki dla małego człowieka :-) wystarczy jeden dzień i już można cieszyć oczy gotową robótką. A w dodatku to takie słodkie.  Mój siostrzeniec skończył wczoraj 1 miesiąc i trzeba było  na szybko przygotować jakąś niespodziankę.

1 miesiąc Kubusia

W ramach niespodzianki wydziergałam spodenki i czapkę słonika oraz strój Myszki Micky.

Strój słonika: czapka i spodenki

Spodenki robiłam na szydełku według wzoru, który znajdziecie TUTAJ. Dorobiłam do nich szeleczki i doszyłam guziki żeby nie było tak smutno. Ogonek to nic innego jak wrkoczyk zrobiony z kilku nitek. 

Czapka z uszami słonia

Jesli chodzi o czapeczkę to powstała metodą "na oko " :-) Uszy to nic innego jak dwa koła połączone razem i doszyte do czapki. I strój słonika gotowy.

Spodenki na szelkach

Mickey Mouse też byla bardzo prosta. Czapeczka powstała na takiej samej zasadzie jak u słonika. Uszy to koła złożone na połowę i przyszyte do czapki.

Mickey Mouse set

Majteczki zrobiłam na drutach ściegiem francuskim czyli same oczka prawe. Po rozłożeniu mają kształt kielicha :-)

Diaper cover wymiary
Zaczęłam od tylnej części. Nabrałam 42 oczka. W moim przypadku było to 25 cm szerokości. Przerabiałam te oczka aż osiągnęłam wysokość 12 cm. W tym momencie zaczęłam spuszczać z obu stron po 1 oczku w każdym rzędzie aż na drutach zostało tylko 8 oczek. Te 8 oczek przerabiałam później przez 5 cm. Teraz nadszedł czas na dodawanie oczek. Oczka również dodawałam w każdym rzędzie po 1 po obu stronach aż miałam ich 30 na drucie. Te 30 oczek przerabiamy do wysokości 12 cm. W międzyczasie wyrobiłam po obu stronach po 3 dziurki na guziki i zakończyłam robótkę.
Teraz wystarczyło tylko doszyć guziczki i dorobić malutki czarny ogonek i strój Mickey gotowy :-)


Oba stroje pojechały już do Kubusia. Niestety nie był wczoraj za bardzo w nastroju i nie chciał długo służyć za modela. Udało się zrobić tylko dwa jako takie zdjecia :-)

Mała Myszka mówi dobranoc :-)

Pozdrawiam

8 komentarzy:

  1. Jak ja lubię takie miniaturki na małych człowieczkach :)
    Przyjemność dziergania, przyjemność oglądania, a do tego jakie wspomnienia po latach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że robi się to bardzo przyjemnie i szybciutko :-) a jak poźniej mozna jeszcze zobaczyć na takim słodziaku,że to fajnie wygląda to serce rośnie :-) Pozdraawiam

      Usuń
  2. Maluch ma parcie na szkło. Rewelacyjne kompleciki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie nie miał parrcia w dniu sesji :-) udało się tylko zrobić te dwa zdjęcia i zastrajkował :-) Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  3. Prześwietny prezent! Śliczny maluszek!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maluszek faktycznie cudowny :-) Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...