niedziela, 22 stycznia 2017

Hallo Kitty kocyk

Pomysł na ten kocyk powstał już dawno ale to bardzo dawno temu. O  jego początkach pisałam w poście pt. "Kocykowo".  Dzisiaj trochę więcej na ten temat, bo kocyk w końcu został ukończony.

Hallo Kitty pixel granny squer blanket

Same jednak  najlepiej wiecie jak to z pomysłami bywa: najpierw jest zapał, jest chęć wielka i nagle wszystko mija bo pojawia się nowy świetny pomysł  i tak sobie cała praca czeka w czeluściach szafy czy pudła na lepsze czasy. Ja odłożyłam pracę do pudła po zrobieniu 200 kwadracików o bokach 6 cm.

Pierwsze kwadraty czekały długo na swoją kolej

Wzór na małe kwadraciki: ( w wersji anglojęzycznej znajdziecie tutaj)
Rząd 1: Magic Ring, 3 oczka łancuszka (stanowią pierwszy słupek) i zrobić 2 słupki w ring, 1 oczko łańcuszka, 3 słupki, 1 oczko łańcuszka, 3słupki, 1 oczko łańcuszka, 3 słupki, 1 oczko łańcuszka i połączyć oczkiem ścisłym z górnym oczkiem łańcuszka początkowego. oczka łańcuszka stanowią 4 narożniki kwadratu.

Rząd 2: 2 oczka łancuszka, słupek w to samo oczko co łancuszek, słupki w 2 kolejne oczka, słupek + 2 oczka łańcuszka + słupek w łańcuszek narożny z poprzeniego rzędu, słupki w 3 kolejne oczka, słupek + 2 oczka łańcuszka + słupek w łańcuszek narożny z poprzeniego rzędu,  słupki w 3 kolejne oczka, słupek + 2 oczka łańcuszka + słupek w łańcuszek narożny z poprzeniego rzędu, słupki w 3 kolejne oczka, słupek + 2 oczka łańcuszka + słupek w ostatni łańcuszek narożny z poprzeniego rzędu, 1 oczko łańcuszka i połączyć oczkeim ścisłym z pierwszym słupkiem (nie z 2 oczkami łańcuszka)

Rząd 3: 1 oczko łańcuszka, półsłupki w 4 pierwsze oczka poprzedniego rzędu, półsłupek + 1 oczko łancuszka + półsłupek w narożnik, półsłupki w kolejne 5 oczek, półsłupek + 1 oczko łancuszka + półsłupek w narożnik, półsłupki w kolejne 5 oczek, półsłupek + 1 oczko łancuszka + półsłupek w narożnik, półsłupki w kolejne 5 oczek, półsłupek + 1 oczko łancuszka + półsłupek w ostatni  narożnik, połączyć i zakończyć

I tak sobie te kwadraciki czekały na te lepsze czasy kilka miesięcy. Do ich robienia wróciłam  na początku grudnia ub. roku ale to też nie był dla nich odpowiedni czas. Aby jednak nie zostawiać ich całkiem bezpańsko postanowiłam przynajmniej je wyprać i zblokować.

W tym celu przygotowałam sobie kilka steropianowych bloków oraz drewniane patyczki do szaszłyków i tak powstało stanowisko blokujące kwadraciki :-)

Stacja blokująca kwadraty

Pomysł na "stację blokującą" znalazłam na stronie Repeat Crafter Me i bardzo mi sie spodobał :-) Jesto trochę pracy z nabijaniem kwadracików na patyczki ale później zdecydowanie łatwiej je pozszywać :-)

I tak sobie te 200 kwadracików suszyłam prawie cały miesiąc. Aż w końcu, na początku stycznia okazało się, że mam tylko 2 tygodnie na ukończenie koca bo przecież urodziny Zosi się zbliżają. I jak sie zabrałam do pracy tak w szaleńczym tępie dorobiłam brakujące 160 kwadratów, pozszywałam wszystko i na godzine przed oddaniem prezentu udało mi się jeszcze obrobić całość czerwoną włóczką.
I tak oto powstała Hallo Kitty, która może ogrzewć zmarznięte nóżki w zimowe jeszcze wieczory :-)
Uśmiech Zosieńki zrekompensował mi w zupełności wszystkie długie godziny pracy nad tym nieszczęsnym kocem :-)

Zosia pod kocykiem Hallo Kitty

Pozdrawiam

8 komentarzy:

  1. Śliczny kocyk! To zdjęcie elementów też robi wrażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Na tym zdjęciu to była dopiero połowa elementów :-) ale później zajęłam sie szybko szyciem i już nie zrobiłam całości. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ciekawy pomysł:) Kolorowe elementy i tak z reguły dzierga się szybciej niż jednokolorowe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie było to takie szybkie niestety bo zajęło ponad rok oczywiście z przerwami :-) ale cieszę sie bardzo, że już pozszywane i zapomniane

      Usuń
  3. Dziękuję za wzór na kwadraciki. Bardzo mi się podoba ten kocyk, milionowy też :) może kiedyś uda mi się coś podobnego wydziergać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :-) Mimo, iż efekt końcowy mnie zadowolił to nie wiem kiedy porwę się na taką pracę po raz kolejny. Kwadraciki śniły mi się po nocach :-) Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...